Barion Pixel
Kategóriák / Termékek

Termékcímkék szerepe a marketingben: Mi ösztönzi a vásárlót a döntésben?

Miért fontos a termékcímke első benyomása?

A termékcímke által kiváltott első impulzusok érzelmi kapocsként hatnak a vásárlóra. A szimpatikusabb első benyomás a jobb minőségre való hitet fogja eredményezni. Kutatások szerint a vásárlók több, mint fele az üzletben hoz végső döntést, még akkor is, ha előzetesen tájékozódott az interneten. A döntés egy tudatalatti folyamat eredménye, amelynek egyharmadát a címke és a csomagolás impulzusa befolyásolja. Egy jól megválasztott etikett címke feladata a potenciális vásárlók érdeklődésének a felkeltése és a már márkahű emberek lojalitásának növelése.

Milyen színű etikett címke vált ki érzelmi rezonanciát?

A termékcímkék legfőbb feladata, hogy rövid időn belül szimpátiát keltsen a vásárlóban. A kutatások szerint egy vásárló átlagosan 7 másodperc alatt alkot véleményt kizárólag a külsőre hagyatkozva. Külsőségeket tekintve elengedhetetlen fontosságú lépés a megfelelő színválasztás. Az emberi elme a színekhez bizonyos érzelmeket társít, amelyekhez erőteljes érzés húz, ilyen például a piros, amely a szeretet és a szenvedély színe és a zöld, ami a természet, a környezettudatosság és az egészség színe. A márkák gyakran egy-egy szín megszállottjai lesznek, így a vásárlók a márkát egy színhez társítják, így az etikett címke még többet üzen a vásárlónak. A kutatások szerint a színválasztás 62-90%-ban befolyásolja a vásárlót.

A minőség és az impulzus kapcsolata 

A termékcímke minősége és típusa is nagyban befolyásolja a termékről alkotott véleményt. A vastagabb címke minőségibb, luxus hatást kelt, míg a fényes inkább modern, a durva pedig természetes, kézműves benyomást ad. Így a vásárló automatikusan minőséget rendel az adott termékhez. A külsőségek mellett az érintés az első fizikai benyomás a termékről, így a minőség ebből a szempontból is kiemelkedően fontos. A címke választásnál szükséges egyeztetni a funkcióját és a használat körülményeit a megfelelő típus és tartósság érdekében. 

A kevesebb néha több

A termékcímkék célja, hogy rövid idő alatt információt szolgáltasson a vásárló számára, így legtöbbször a kevesebb néha több. A legoptimálisabb egy felhívó dizájn kontrasztos színekkel és jól olvasható betűtípussal. Jelenleg a minimalista és az extravagáns trendek is egyaránt hódítanak. A plusz figyelemért választhatóak rendhagyó alakkal, QR kóddal, metál effekttel vagy különleges tintával vagy fóliával rendelkező címkék. 

Tartalomhoz tartozó címkék: Címke nyomtatás Öntapadó címke

Weboldalunk sütiket (cookie-kat) használ annak érdekében, hogy megkönnyítsük a navigációt az oldalon, javíthassuk az felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújthassunk látogatóinknak. Garantáljuk adataid védelmét és azok bizalmas kezelését.
A cookie-k segítenek abban, hogy kifejezetten a Te érdeklődési körödnek megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban.

Az „értettem, elfogadom” gombra kattintva hozzájárulsz az összes cookie használatához, vagy igény szerint kezelheted őket a „beállítások” panelen.

További részletekért olvasd el az adatkezelési tájékoztatót.

95.96%
a vásárlók közül ajánlaná ismerősének ezt a boltot.
Elégedettség a bolttal:
Szállítási idő:
A bolt áttekinthetősége:
Ügyfélszolgálat/kommunikáció:
A(z) DunaShop részt vesz az Árukereső Megbízható Bolt Programjában.