Miért fontos a termékcímke első benyomása?
A termékcímke által kiváltott első impulzusok érzelmi kapocsként hatnak a vásárlóra. A szimpatikusabb első benyomás a jobb minőségre való hitet fogja eredményezni. Kutatások szerint a vásárlók több, mint fele az üzletben hoz végső döntést, még akkor is, ha előzetesen tájékozódott az interneten. A döntés egy tudatalatti folyamat eredménye, amelynek egyharmadát a címke és a csomagolás impulzusa befolyásolja. Egy jól megválasztott etikett címke feladata a potenciális vásárlók érdeklődésének a felkeltése és a már márkahű emberek lojalitásának növelése.
Milyen színű etikett címke vált ki érzelmi rezonanciát?
A termékcímkék legfőbb feladata, hogy rövid időn belül szimpátiát keltsen a vásárlóban. A kutatások szerint egy vásárló átlagosan 7 másodperc alatt alkot véleményt kizárólag a külsőre hagyatkozva. Külsőségeket tekintve elengedhetetlen fontosságú lépés a megfelelő színválasztás. Az emberi elme a színekhez bizonyos érzelmeket társít, amelyekhez erőteljes érzés húz, ilyen például a piros, amely a szeretet és a szenvedély színe és a zöld, ami a természet, a környezettudatosság és az egészség színe. A márkák gyakran egy-egy szín megszállottjai lesznek, így a vásárlók a márkát egy színhez társítják, így az etikett címke még többet üzen a vásárlónak. A kutatások szerint a színválasztás 62-90%-ban befolyásolja a vásárlót.
A minőség és az impulzus kapcsolata
A termékcímke minősége és típusa is nagyban befolyásolja a termékről alkotott véleményt. A vastagabb címke minőségibb, luxus hatást kelt, míg a fényes inkább modern, a durva pedig természetes, kézműves benyomást ad. Így a vásárló automatikusan minőséget rendel az adott termékhez. A külsőségek mellett az érintés az első fizikai benyomás a termékről, így a minőség ebből a szempontból is kiemelkedően fontos. A címke választásnál szükséges egyeztetni a funkcióját és a használat körülményeit a megfelelő típus és tartósság érdekében.
A kevesebb néha több
A termékcímkék célja, hogy rövid idő alatt információt szolgáltasson a vásárló számára, így legtöbbször a kevesebb néha több. A legoptimálisabb egy felhívó dizájn kontrasztos színekkel és jól olvasható betűtípussal. Jelenleg a minimalista és az extravagáns trendek is egyaránt hódítanak. A plusz figyelemért választhatóak rendhagyó alakkal, QR kóddal, metál effekttel vagy különleges tintával vagy fóliával rendelkező címkék.